Domači trening boksa

Kot omenjeno že v nekaj člankih je boks eden od najbolj kompleksnih in zahtevnih športov nasploh. V mnogih raziskavah, ki so bile opravljene na to temo, je boks praktično pri vseh na samem vrhu. Ali pa povsem na njem. Res je , da je boks mentalno zelo zahteven šport, vendar je tudi fizični del boksa izjemen. Zavedam se, da so te primerjave delane pri profesionalnih športnikih, vendar sem sam mnenja, da je podobno tudi pri rekreativcih.

Fokuserji za boks XS

Dejstvo je tudi, da so športniki v individualnih športih v povprečju precej boljše telesno pripravljeni, kot tisti v ekipnih. To so pokazale številne raziskave in primerjave testov najrazličnejših profesionalnih in rekreativnih športnikov. Zakaj je temu tako? Iskreno, v to se nisem nikoli poglabljal. Vendar je moje mnenje, da v ekipnih športih je potrebno več uigravanja. Zato nameniš tudi velik del treninga in ti ostane manj časa za fizično pripravo. Je pa tudi res, da se lahko v ekipnem športu »skriješ« za svoje soigralce. Greš na menjavo, kriješ lažjega napadalca… Pri individualnih športih tega ni. Si sam proti nasprotniku in izpostavljen z vsemi slabostmi in opogumljen z vsemi prednostmi.

Morda ste se vprašali, kaj ima to veze z domačim treningom boksa? Ta uvod sem naredil predvsem za tiste, ki boksa ne poznate in morda dvomite, da bi lahko bil boks dovolj naporen trening za vas.

Če je kdo še vedno v dvomih, vam lahko s 100% gotovostjo zatrdim, da je boksarski trening (seveda če je aktiven) ena najboljših oblik treninga.

ščitnik za zobe

Pri rekreativnem treningu jaz osebno prakticiram kombinacijo treninga na fokuserjih, lahek, nadzorovan sparing in vaje za moč in stabilizacijo. Zakaj? Ker sta trening na fokuserjih in sparing izrazito kardio vadbi, zato dodam še nekaj vaj za moč trupa ,rok in nog.

Oprema, ki jo potrebujemo za trening boksa

V nadaljevanju bom z vami delil kako navadno poteka moj povsem rekreativni trening boksa, ki je po mojem mnenju primeren za vse zdrave in kolikor toliko fit ljudi.

Za sam trening ne potrebujete veliko opreme, jaz osebno seveda uporabljam SUDove 12 in 16oz rokavice. Fokuserje za boks XS, povoje za roke, ščitnik za zobe in pa kolebnico.

Rokavice za boks 16oz

Samo ogrevanje lahko speljete na več načinov. Osebno imam najraje ogrevanje s kombinacijo različnih vaj, ki jih lahko izvajam tudi na majhnem prostoru. Te vaje so tek na mestu, tek na mestu z brcanjem s petami v zadnjico, nizki, srednji in visoki skiping. Super vaja so tudi jamping jacki, pa vojaške sklece, raznorazni poskoki in pa počepi… Vaje si prilagodite tako, da ne bodo prevej naporne, zapomnite si, cilj je, da se ogrejete na delovno temperaturo.

Rokavice za trening na boks vreči

Navadno nadaljujem z 2 do 4 rudami skakanja s kolebnico. Tako da se telo popolnoma ogreje in je pripravljeno za intenziven trening boksa. Pred samim treningom pa naredim še hitro dinamično raztezanje. Saj je občutek, ko so mišice tudi raztegnjene in tudi sklepi ogreti meni osebno veliko prijetnejši, kot pa če temu ni tako.

Trening boksa se nato nadaljuje z vadbo na fokuserjih. Seveda morata biti za tak trening prisotni vsaj 2 osebi. Na fokuserjih oddelam 4 runde, izmenično. Torej eno rudno držim fokuserje, naslednjo udarjam v fokuserje in krog se ponovi še enkrat. Začetek naj bo bolj umerjen, tako da delate povsem sproščeno, ko pa začutite prave gibe, pa le dvignite tempo in lahko tudi moč udarcev. Več o treningu na fokuserjih si lahko preberete v enem od naših preteklih člankov.

Rokavice za boks 12oz

Kontroliran sparing

Zadnji del treninga pa je namenjen sparingom. Odvisno od razpoloženja in fizične pripravljenosti posameznika. Vendar pri nas, naredimo nekje med 4 in 7 rund boksa. Pri sparingu bodite pozorni na to, da se poizkušate igrati. Da je vse skupaj igra in da v tej igri poizkusite prelisičiti svojega nasprotnika. Sam zagovarjam, da je sparing kontroliran in varen. Kar pomeni, da so udarci sproščeni in se ne izvajajo s polno močjo. Večina vadečih sicer uporablja 10oz rokavice za boks, vendar sam zagovarjam vsaj 12oz rokavice, največkrat pa za spring uporabljam 16oz rokavice za boks. Te rokavce so veliko prijaznejše do nasprotnika, hkrati pa so zaradi večje teže bolj obremenjene moje roke in posledično imam več napora za roke.

Udarci, ki so usmerjeni v glavo naj bodo pod kontrolo, predvsem, če uporabljate 10oz rokavice s peno ki ne absorbira udarca, kot je treba. Pri udarcih v trebuh pa ste lahko malo močnejši. Seveda je vse stvar dogovora. Moje mnenje je, da mora biti rekreativni trening (neglede na šport) zabava in sprostitev. Zato se poizkušajte zabavati, igrati in uživati v tem prelepem plemenitem športu.

Povoji za roke

Če vas na trening boksa hodi več posameznikov je zelo zaželeno, da sparing partnerja zamenjate vsako rundo. S tem boste zelo popestrili sparing in tudi razširili svoj spekter borbe. Saj smo več ali manj med seboj različni in tako je tudi pri boksu. Različni načini boksa, različne tehnike, različne velikosti borcev, tehnike gibanja… Vse te razlike dajejo vsakemu sparingu svoj prstni odtis.

Pred koncem treninga je super, če boste postorili še nekaj vaj za moč trupa, ramenskega obroča, vratu in nog. Sam najraje izvajam enostavne vaje z lastno težo. Lahko povsem brez pripomočkov, velikokrat pa se poslužim uporabe, suspenzijske naprave, medicink in koleščka za trebušnjake.

Raztezanje in ohlajanje

Kolebnica lesena

Ob koncu treninga vam toplo priporočam, da se dobro raztegnete, oz. da dobro raztegnete svoje mišice. Predvsem dajte poudarek na mišice ramenskega obroča in tistih delov telesa, ki te jih najbolj namatrali. Odličen pripomoček za sprostitev mišic po treningu je masažni valj. Za točke, ki pa so morda bolj specifične in po možnosti tudi boleče, pa je odlična masažna žogica.

Ob prihodu domov, vam svetujem, da vsakič odprete rokavice in jih postavite na toplo, tako, da se vam bodo dobro posušile. S tem boste preprečili, da se vam bi rokavice za boks hitro osmradile.

Upam, da vam je bil primer treninga, ki sem ga delil z vami všeč. V kolikor imate kakršnokoli vprašanje nam lahko pišete, ali pa nas pokličete na enega od naši telefonov.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

nineteen + two =