Kakšna vadba sploh je fit boks?

Fit boks je visoko intenzivna funkcionalna vadba z elementi boksa, nemalokrat pa se med vadbo uporabljajo tudi udarci z nogami. V zadnjem času, je ta oblika “boksa” postala izredno popularna oblika vadbe. V tujini se ustanavljajo klubi oz. posebej prilagojene dvorane za treninge te vadbe. Te dvorane so opremljene podobno, kot boksarske dvorane, s tem, da navadno nimajo boksarskih ringov in imajo še veliko več boksarskih vreč. Le-te uporabljajo vadeči za udarjanje med vajami, z namenom dvigovanja intenzivnosti vadbe in posledično višanjem srčnega utripa.

V Sloveniji je verjetno težko pričakovati, da bi ta oblika vadbe postala tako popularna, da bi se prav za njen namen opremljale posebne športne dvorane. Ima pa Fit boks, kot oblika vadbe velik potencial predvsem pri nežnejšem spolu in tistih, ki jih boks mika, a se ga morda še vedno bolijo. Trend vadbe kaže, da se te oblike vadbe lotevajo predvsem v boksarskih klubih, z namenom razširitve spektra ponudbe za svoje nove, ter obstoječe člane.

Fit boks, kot oblika vadbe je zelo prilagodljiva, torej je največ odvisno od trenerja oz. vodje vadbe in od prostora v katerem se vadba izvaja. Vendar pa je večini funkcionalnih vadb z elementi boksa skupno to, da so vadbe visoko intenzivne in da se v njih v veliki meri vključuje tudi specifične boksarske vaje.

Tu ne mislim samo na udarce, vendar tudi na boksarsko gibanje z majhnimi koraki. Pa eskivaže (izmiki udarcem, največkrat krošejem, ki ga izvedemo predvsem v nogah, ko nekoliko počepnemo in izvedemo „počep“ v črki U, torej težišče prenesemo iz ene noge na drugo in ponovno „vstanemo“), izmiki v stran, nazaj in tudi vaje, kot so skakanje kolebnice, sklece, počepi, vaje za trebuh in vrat, vaje stabilizacije, push-push in mnogo ostalih vaj ki so specifične za boksarski trening… In praktično vse kar paše zraven pri dobrem treningu boksa (razen sparinga in treninga na fokuserjih).

Kaj sploh je funkcionalna vadba?

V enem od naših člankov si lahko preberete kaj je funkcionalna vadba in zakaj bi jo morali prakticirati vsi. V tem članku, pa bomo samo na kratko obnovili nekaj najbolj izstopajočih pozitivnih dejstev o funkcionalni vadbi.

Funkcionalna vadba je vadba s katero razvijamo funkcionalnost svojega telesa. To pomeni, da so naša telesa bolj sposobna za vsakodnevna opravila, pa naj si bo to v športu, službi, okoli hiše, v njej, ali pa kje drugje. Funkcionalnost pomeni, da smo dovolj vzdržljivi za vsakodnevne izzive, da smo dovolj močni, da imamo dovolj motoričnih sposobnosti, da lahko uživamo ob izzivih, ki si jih zastavimo.

Ta oblika vadbe je zelo primerna tudi za krepitev jedra telesa oz. mišic okoli križnega in ledvenega dela hrbtenice, trebuha… Vse te vaje nam pomagajo pri tem, da se lepše držimo, da imamo dovolj močne mišice za držanje našega skeleta v kar se da pravilnem položaju. Le-to pa pomaga pri preprečevanju bolečin v križu, ledvenem in vratnem delu, pa pri pojavu išiasa in podobno…

Pri nekaterih oblikah funkcionalne vadbe se navadno uporabljajo zelo enostavne vaje, ki ne vključujejo nikakršnih pripomočkov, torej zgolj težo telesa. Pri drugih oblikah funkcionalnih vadb, pa se uporabljajo enostavni pripomočki. Ti pripomočki so na primer utežne ročke, medicinske žoge, elastični trakovi, suspenzijski trakovi, vrvi, kolebnice in še bi se našlo… Največkrat pa se pri funkcionalnih vadbah kombinirajo vaje z lastno težo in s omenjenimi pripomočki.

Katere tehnike boksa se navadno uporablja pri treningih “funkcionalnega” boksa?

Kot že napisano je fit boks prilagojena oblika funkcionalne vadbe z elementi boksa in vaj, ki so značilne za trening boksa. Pri fit boksu se tehnikam boksa ne posveča tako veliko pozornosti, kot pri treningu klasičnega boksa. Kar je povsem razumljivo. Večino trenerjev razloži in pokaže pravilne izvedbe tehnik udarcev (direkt, kroške in aprekat), izmikov (eskivaže, izmiki levo in desno), premikanja nog…

Vendar tehnika samo po sebi pri fit boksu ni v prvem planu. Poudarek pri bit boksu je predvsem na funkcionalnosti telesa in dobri energiji v vadeči skupini. Ljudje na fit boks ne prihajajo zaradi tega, da bi nekoč stopili v ring in imeli sparing ali tekmo proti svojemu kolegu. Na fit boks vadeči hodijo zaradi zabavne oblike vadbe, ker je vadba drugačna, bolj pestra in zelo učinkovita.

Torej, pri fit boksu se sicer uporablja veliko tehnik  klasičnega boksa, vendar se tehnike ne pili v detajle. Cilj izvajanja tehnik je zelo drugačen. Pri tekmovalnem boksu je cilj navadno ta, da smo pri tehnikah boljši, pametnejši ali hitrejši od nasprotnika. Da mu zadamo več čistih udarcev in da jih prejmemo čim manj. Da so naši udarci natančnejši in bolj učinkoviti. Pri fit boksu pa je cilj tehnik ta, da uvedemo v našo vadbo gibe, ki bodo spodbudili kar se da širok spekter mišičnih skupin in jih aktivirala. Tako bomo ojačali svoje telo, ga naredili bolj fit in se predvsem boljše počutili.

Na povezavah lahko najdete nekaj različnih oblik te vadbe v tujini.: 1. vadba, 2. vadba, 3. vadba.

Kdo se odloči za treninge fit boksa?

Treningi fit boksa so navadno zelo intenzivni in zasnovani tako, da spodbujajo in aktivirajo mišice celotnega telesa. Ravno zato je fit boksing vadba zelo priljubljena pri ljudeh, ki želijo v sorazmerno kratkem času (navadno 60min) za svoje telo narediti kar se da veliko. Fit boks je v povprečju privablja večje število deklet, kot moških. Po naših izkušnjah in izkušnjah kolegov je število deklet prit fantom, nekje 3/1 v prid nežnejšega spola.

Za fit boks se pogosto odločijo tudi tisti, ki želijo oblikovati svoje telo. Lahko tudi pridobiti kak kilogram mišične mase, ali pa izgubiti kak centimeter obsegov po telesu. Ne glede na razlog, je fit boks vsekakor primerna izbira vadbe. Seveda, ob predvidevanju, da je vodena tako, kot se spodobi in pričakuje.

Fit boks je zelo priljubljen tudi pri tistih, ki si želijo preizkusiti občutek nošenja boksarskih rokavic in udarjanja z njimi. Dejstvo je, da je boks posebna oblika športa, ki ima pri ljudeh določeno obliko spoštovanja, morda tudi strahospoštovanja. In fit boks je oblika vadbe, ki ti približa ta šport na zelo “mehek” način. Brez prejetih udarcev, a še vedno z udarjanjem po vreči ali morda fokuserjih.

Kar pa se tiče razpona v letih, pa je fit boks navadno bolj homogen, kot na primer klasičen rekreativni boks. Skoraj po pravilu na fit boks ne hodijo mlajši, kot 16 let in starejši, kot 40 let. Ne vem vam sicer razložiti zakaj, vendar takšna je praksa v vseh letih, kar se ukvarjamo s temi oblikami vadbe.

So pri treningih fit boksa kakšne omejitve?

Že nekajkrat sem omenil, da je fit boks, funkcionalna vadba z elementi boksa. Odlično pri funkcionalnih vadbah je to, da brez večjih težav prilagajamo intenzivnost in zahtevnost vaj. Tisti, ki so v boljši formi izvajajo težje vaje z večjo intenzivnostjo, kot tisti, ki morda še niso v najboljši kondiciji. Odlično pa je, da lahko vsi obiskujejo isto vadbo. A kljub temu naredijo zase najboljši možen trening, ne glede na telesne sposobnosti in kondicijo. Pri fit boksu pa ni nič drugače, kot pri klasični funkcionalni vadbi, vsaj kar se tiče prilagajanja vaj in intenzivnosti. Vsak lahko prilagodi praktično vsako vajo svojim sposobnostim in tudi trenutnemu razpoloženju.

Omejitve pri fit boksu so morda le zdravstvene narave. V kolikor imate težave s svojim telesom, morda srcem, pljuči… se pred obiskom vadbe posvetujte s svojim zdravnikom. Vendar pa to opozorilo ne velja zgolj za obiske fit boksa, ampak za vse oblike telesne aktivnosti.

Za konec

Fit boks vadba je oz. bi morala biti zabavna in visoko intenzivna oblika treninga, ki vas bo spravila v zavidljivo telesno pripravljenost (seveda 1 ali 2 ure fit boksa tedensko ne morata narediti čudeža, če ostalih 166 ur ne delate nič). Veliko vam bo fit boks pripomogel pri vaši moči, vzdržljivosti, gibljivosti in tudi motoriki. Po mojem mnenju je zelo pomemben vidik skupinskih vadb tudi druženje in dobra energija in zabava. Fit boks je lahko tudi zelo zabavna vadba, ki ljudi sprosti in iz telesa odvede nakopičen stres.

Za konec pa vam želim samo še dober trening in uživajte v katerikoli obliki vadbe, seveda z najboljšo možno športno opremo.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

two + seventeen =